Thursday, July 21, 2016

TIADA LAGI MIMPI NGERI UNTUK KE TANDAS


Bismillahirrahmannirrahim

BUASIR

Dengar pun dah seriau, ini kan pula yang mengalaminya kan. Bila datang time nak 'membuang' tu Ya Allah, rasa takut semua ada...huhu

Hari ni, Mokde nak kongsi satu cerita pasal penyakit Buasir ni..

Ini kisah benar daripada kawan shaklee Mokde juga.

Assalamualaikum..

Hari ni nak cerita sikit pasal heling krisis dari amik supplement shaklee.

Ni kisah adik saya yang kena buasir yang amat teruk sekali. Seingat saya masa tu dah nak puasa Ramadan 2 tahun lepas. Beberapa hari sebelum Ramadan adik saya mengalami sakit perut dan cirit birit sehingga menyebabkan lemah dan tidak ada tenaga langsung. Beberapa hari adik saya menanggung sakit dan membuang air besar sehingga keluar darah.

Keluarga saya memang suka makanan yang pedas. Begitu juga dgn adik saya. Disangkakan tersalah makan. Sakit perut yang amat sangat sakit menyebabkan buasir nya datang kembali sehingga tidak boleh hendak duduk. Bila dah terlalu lemah adik saya pun pergi ke hospital.

Disana adik dirawat dan doktor mengesahkan buasirnya sudah tahap yang amat teruk sekali. Adik dimasukkan ke wad. Doktor bagi ubat untuk mengecutkan buasir tersebut. Malangnya tidak ada perubahan sehingga beberapa hari.

Hari seterusnya doktor terpaksa melakukan sesuatu untuk merawatnya dan terpaksa menolak masuk bahagian yang bengkak tersebut. Masa tu Allah saje yg tau betapa sakitnya dan berlarutan hingga beberapa hari.

Hampir dua minggu di hospital adik dibenarkan balik ke rumah dan doktor bekalkan ubat2an dari hospital. Appointment seterusnya selepas raya. Sekiranya masih belum kecut langkah seterusnya harus buat pembedahan untuk membuang bahagian dubur yang membengkak.

Allah hu akbar bila dengar penjelasan doktor dan risiko yang terpaksa ditanggung selepas itu.

Terdetik di hati saya untuk suggest set buasir shaklee kepadanya. Adik pun tak banyak fikir dan terus amik set tersebut.

Alhamdulillah setelah konsisten makan set tersebut,ada perubahan dan buasirnya kecut dan sembuh kembali.

Apabila adik pergi appointment ke hospital selepas raya, doktor pun terus cancel untuk operation.

Lega hati saya bila tak jadi operation. Sebab kalau kita lakukan operation tersebut, adik saya tidak boleh buat kerja2 berat seumur hidup. Apa akan jadi kepada keluarganya anak2 masih kecil isteri pula suri rumah sepenuh masa.

Sekarang adik saya dah boleh bekerja seperti biasa dan sudah boleh mengangkat barang yang berat. Kehidupannya normal seperti sediakala. 

Thank you Allah Thank you shaklee.


Apa yang ada dalam SET BUASIR Shaklee


OSTEMATRIX (120 BIJI) : RM61

OMEGA GUARD (90 BIJI) : RM136

ZINC COMPLEX (120 BIJI) : RM33.75

Pengedar Shaklee Ipoh (COD Sungai Siput, Kuala Kangsar, Chemor, Tanjung Rambutan, Hulu Kinta, Tambun) dan juga Pengedar Shaklee Bota (COD Seri Iskandar, Bota Kanan, Lambor Kanan, Pulau Tiga, Kg gajah)

POS ke seluruh Malaysia

WHATAPS/MSG : 0189555760
EMAIL: sihazlee@gmail.com
FANPAGE: Kedai Mokde
FB: Norfasihah Sabran

No comments:

Post a Comment